مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری و اسلیو معده
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

با وجود مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری برخی باید ها و نباید هایی وجود دارد که بهتر است در مورد آنها اطلاعات بدست آورید. تا در آینده با مشکلات عفونت و درد معده مواجه نشوید. از جمله مهمترین باید ها و نباید ها پس از جراحی لاغری باید به موارد زیر اشاره نماییم:

قبل از جراحی در خصوص زمان استحمام خود از پزشک سوال بپرسید. ممکن است لازم باشد به مدت 3 هفته بعد از عمل اسلیو معده، قادر به دوش گرفتن نباشید. 

در صورتی که بعد از عمل با علائمی همچون تب و لرز، ترشح چرک از قیمت بخیه ها، حالت تهوع مداوم و درد خارج از تحمل مواجه شدید، بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید. 

بهترین ورزشی که می توانید بعد از جراحی لاغری انجام دهید، پیاده روی است. پس به هیچ عنوان به سراغ انجام تمرینات ورزشی سنگین نروید. 

در صورتی که در دوران مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری با احساس خستگی یا درد در ناحیه روده ها مواجه شدید، نیازی به ترس و نگرانی نیست. به مرور زمان این مشکل برطرف می شود. باید کمی تحمل کنید.

بهترین روش مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری چیست؟

آقای دکتر علی امیر احمدی در اولین جلسه مشاوره پیش از جراحی اسلیو معده، در خصوص مراقبت های لازم پس از جراحی لاغری به بیمار خود نکاتی را بیان می نماید. اما مسئله ای که مهم است، این است که بیمار باید به تمامی تذکرات پزشک اهمیت داده و تمامی این نکات را رعایت نماید. تنها در این صورت بیمار می تواند از بروز مشکلات خاص در معده خود جلوگیری نماید. 

اصولا بیمار به محض به هوش آمدن بعد از جراحی لاغری، ممکن است با کمی سرگیجه و منگ بودن مواجه شود. اما درد زیادی را احساس نخواهد کرد. حتی ممکن است در آن زمان احساس راحتی و خوشحالی بسیاری داشته باشد. زیرا داروهای مسکنی که در طول جراحی استفاده شده است، درد را به میزان قابل توجهی از بیمار دور کرده است. 

اما مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری مسئله مهم است که لازم است بیمار به آن توجه ویژه ای نماید. تا بتوان نتیجه مناسب را از جراحی لاغری به دست آورد. از مهمترین مراقبت هایی که باید پس از عمل اسلیو معده به آن توجه نمود، انتخاب رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات خاص برای بهبود سریعتر محل جراحی است. اجازه دهید مهمترین مراحل رژیم غذایی پس از جراحی را با هم بررسی کنیم.

چند مرحله برای مراقبت از معده پس از جراحی باید طی شود؟

برای مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری از طریق رژیم غذایی، لازم است چهار مرحله مهم طی شود. اولین مرحله که مربوط به هفته اول تا دوم بعد از اسلیو معده است، به مصرف مایعات اختصاص دارد. در این مرحله بیمار لازم است حداقل 2.5 لیتر در طول روز مایعات مصرف کند. تا از دی هیدراته شدن بدن خود جلوگیری نماید. 

بهترین نوشیدنی هایی که باید در طول هفته اول تا دوم توسط بیمار مصرف شود، مایعاتی همچون: سوپ رقیق، آبمیوه های بدون شکر، شیر بدون چربی، آب سیب، آب گوشت، چای سبز یا گیاهی و ... است. مرحله دوم مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری مختص به هفته سوم تا چهارم بعد از جراحی اسلیو معده است. در این مرحله مصرف غذاهای پوره ای به بیمار پیشنهاد می شود. 

باید مواد غذایی را به خوبی مخلوط کرده و له نمایید. تا شبیه به بافت ماست شوند. حتما در نظر داشته باشید در طول هفته سوم و چهارم، بهتر است وعده های غذایی خود را به 4 تا 6 وعده در روز برسانید. می توانید در هر وعده ابتدا یک یا دو قاشق میل نموده و کم کم آن را افزایش دهید. 

مصرف پوره سیب زمینی، گوشت له شده، سبزیجات له شده، پوست های خامه ای و غلیظ و ... در این هفته ها بهترین انتخاب است. 

در مرحله سوم مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری به سراغ مصرف غذاهای نرم خواهیم رفت. می توانید در این مرحله وعده های غذایی خود را به 3 الی 4 وعده در روز کاهش داده و از خوردن میان وعده ها پرهیز کنید. بهترین غذاها برای این مرحله غذاهای نرم همچون سبزیجات پخته، پاستا، برنج، کمپوت های میوه و ... هستند. 

در انتها نیز باید به مرحله چهارم مراقبت از معده بعد از جراحی لاغری اشاره نماییم. در این مرحله رژیم غذایی بیمار نرمال شده و می تواند روزانه 3 وعده ثابت غذایی داشته باشد. پس از هفده ششم تا هشتم به بعد روند زندگی بیمار نرمال خواهد شد. 





:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , مراقب از معده , ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: